Zit er in alcohol vrije bier toch stiekem alcohol en zo ja, wat is het percentage van het alcohol van wat erin zit?

Of er in alcohol vrije bier een klein percentage van alcohol in zit terwijl op de blik staat 0,0% alcohol. Zit er toch nog een beetje alcohol in voor de smaak of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

Op deze pagina http://nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholvrij_bier staat "Alcoholvrije bieren mogen tot 0,1% alcohol bevatten."

Je hebt dus gelijk dat er in alcoholvrij bier toch nog wat alcohol kan zitten. Dat is overigens niet stiekem, maar mag volgens de regelgeving.

Of het cijfer 0,0% alcohol uit je toelichting is afgerond, is onduidelijk. Of een blikje met alcoholvrij bier waar "0,0% alcohol" op staat vermeld, toch nog wat alcohol bevat (bijvoorbeeld 0,04%), is niet zeker. Ik zou het risico niet nemen, als je per se geen alcohol mag of wil drinken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik had gekeken op de wikipedia site die je had gezet en je had helemaal gelijk. Thanks voor de info.

Andere antwoorden (1)

In alcohol vrij bier mag 0,1% alcohol zitten, dit zit in de bieren die alcoholvrijbier worden genoemd, ook wel "malt"

Echter de merken die reclame maken zoals in de vraag staat: 0,0% zoals de Amstel 0.0 bevat GEEN alcohol.

Of de alcohol die in alcoholvrij bier zit, voor de smaak is.. Kan ik me niet voorstellen want een alcoholvrij biertje komt in de verste verte niet overeen met een alcohol houdend biertje ( persoonlijke mening )